Alakko nää ampumahiihtäjäksi?

Jos haluat aloittaa ampumahiihdon harrastamisen, kirjaa tietosi alla olevaan viestipohjaan ja lähetä viesti. Sinuun otetaan yhteyttä lähiaikoina. Voit tiedustella ampumahiihdon aloittamiseen liittyvistä asioista ampumahiihtojaoston puheenjohtajalta Antti Niemikorvelta.  antti.niemikorpi(at)gmail.com.

Ampumahiihdon voi aloittaa helposti ja edullisesti. Kokeneet valmentajat opettavat ammunnan perusteet ja valvovat jokaisen harjoituskerran. Seuralla on kolme asetta ja kaksi putkea, joilla lajin harrastamisen voi aloittaa. Ensimmäinen ampumakerta ei maksa mitään. Seuraavilla kerroilla on maksettava ainoastaan ammutut patruunat; noin 7 euroa / 50 kpl. Kokenut harrastaja käyttää yhdessä harjoituksessa 50-70 patruunaa, aloittelija noin puolet tästä määrästä. Toisesta ampumakerrasta alkaen ampujalla on oltava voimassa oleva lisenssi (A, B tai AMPPARIPASSI). Lisenssi hankitaan Suomisport -palvelusta; SUOMISPORT.

Ampumahiihtäjien yhteisharjoitukset järjestetään Sankivaarassa tiistaisin ja torstaisin klo 18.00-19.00.

Kesä on edullisin vuodenaika opetella ampumaan. Lämpimässä säässä oppiminen on huomattavasti tehokkaampaa kuin talven pakkasilla. Ensimmäistä kertaa ampumaan tulevan on otettava etukäteen yhteyttä ampumahiihtojaoston puheenjohtajaan.