Kilpailujen suojelijan tervehdys

Onnittelen 120-vuotiasta Oulun Hiihtoseuraa!

Hiihto on klassikkolaji, joka pitää pintansa suosikkilajina sukupolvesta toiseen. Ampumahiihtoa suomalaiset rakastavat erityisesti ja Oulun alueella olemmekin onnekkaita: Sankivaarassa saamme seurata alan huipputapahtumaa, ampumahiihdon Suomen mestaruuskilpailuja.

Oulun hiihtoseura edistää ihailtavan aktiivisesti suomalaista hiihtourheilua ja hiihtoharrastusta. Ampumahiihdon SM -kilpailujen lisäksi Oulun hiihtoseura on jo tälle vuodelle järjestänyt hiihdon ja ampumahiihdon kansalliset kilpailut sekä perinteikkään Tervahiihdon.

Urheilulla on paitsi kansanterveydellistä merkitystä myös suurta vaikutusta henkiselle hyvinvoinnille. Urheilukisat ovat tästä oiva esimerkki: tapaamme tuttuja, jännitämme suorituksia ja riemuitsemme saavutuksista yhdessä.

Yleisölle ampumahiihto on jännittävä ja dramaattinenkin laji, se on mitä parhainta viihdettä. Odotettavissa on tälläkin kertaa hyvin järjestetyt ja jännittävät kilpailut. Ennen kaikkea voimme yhdessä kokea reilun kilpailun hengen.

Hyvä ampumahiihtoväki ja arvoisa Oulun hiihtoseura!

Haluan kiittää 120-vuotista seuraa heidän tähänastisesta työstään hiihtokulttuurin edistämisessä.

Oulun kaupungin puolesta onnittelen kypsään ja kokeneeseen ikään ennättänyttä Oulun Hiihtoseuraa ja toivotan sujuvia latuja seuraavillekin vuosisadoille.

Juha Hänninen

Oulun kaupunginvaltuuston puheenjohtaja