Nuorten AH SM 2020; Kilpailun suojelijan tervehdys.

Kilpailun suojelija Juha Hänninen

Valmiina kisahurmokseen!

Tervetuloa Ouluun, talviseen urheilukaupunkiin! Olemme valmiita ampumahiihdon nuorten sarjojen SM-kilpailuihin Oulussa, Suomen viidenneksi suurimmassa kaupungissa.

Kiitän Suomen Ampumahiihtoliittoa, että saimme kisat Sankivaaraan. Tapahtuma soveltuu tänne pohjoiseen niin olosuhteiltaan kuin ilmapiiriltään; onhan Oulu opiskelijoiden kaupunki ja Oulun ikärakenne poikkeuksellisen nuori.

Oulun Hiihtoseura on toiminut ansioituneesti ampumahiihtokilpailujen järjestäjänä jo kymmenen vuotta. Voimme siis heittäytyä kisapäivän tunnelmaan huoletta ja luottaa siihen, että järjestelyt sujuvat.

Tapahtumamme on oiva esimerkki urheilun vaikutuksesta mielenvirkeyteen. Tänäänkin tapaamme tuttuja, jännitämme suorituksia ja iloitsemme saavutuksista. Ampumahiihto on myös mitä parhainta viihdettä, tunnetaanhan se jännittävänä ja dramaattisena lajina.

Hyvä ampumahiihtokansa! Olen mielelläni mukana luomassa kanssanne isänmaallisia, reiluja urheilumuistoja. Meitä kokoontuu Sankivaaraan lähes 2 000 ampumahiihdon ystävää. Toivotan osallistujille innostavaa kisaa ja sen seuraajille korkeaa kisahurmosta.

Jännitetään ja iloitaan yhdessä!

Juha Hänninen

Oulun kaupunginvaltuuston puheenjohtaja, Ampumahiihdon nuorten sarjojen SM-kilpailujen suojelija