Seuran varainhankinnan talkoot 13.-18.7. – ilmoittautuminen 25.6. mennessä.

Koronan vuoksi OHS on muiden urheiluseurojen tavoin taloudellisesti vaikeassa tilanteessa. Seuran järjestämä Tervahiihto on ollut perinteisesti tärkein päätapahtuma, jonka tuotolla on voitu tukea seuran urheilijoita. Maailman vanhin pitkän matkan hiihto on jouduttua perumaan kahtena peräkkäisenä vuotena, vuonna 2020 lumen puutteen vuoksi ja vuonna 2021 koronaan liittyvien rajoitusten vuoksi.

Koronaan liittyvien rajoitusten vuoksi myöskään kansallisia hiihto- ja ampumahiihtokilpailuja ei ole voitu järjestää. Seura on hankkinut vuosien ajan hyvin tuottavia varainhankinnan talkootapahtumia, joita ovat olleet erilaisten messu- ja festivaalitapahtumien järjestelyihin liittyvät tehtävät. Lähes kahden vuoden ajan varainhankintaa ei ole voitu järjestää.

Seura on tehnyt sopimuksen Suomipop Festivaalin järjestäjien kanssa Oulun tapahtuman tukemisesta. Seuran saama talkootuotto käytetään urheilijoiden tukemiseen mm seura-asujen, piirileirien, seuran omien leirien sekä harjoittelu- ja kilpailutoiminnan kustannuksiin.

Seura toivoo, että koko jäsenkunta ja erityisesti nuorten urheilijoiden vanhemmat tiedostavat vaikean tilanteen ja osallistuvat talkoisiin. Kyseessä on varainhankinnan lisäksi myös tapahtuma, joka lisää yhteisöllisyyttä. Samalla opitaan tuntemaan muita seuran jäseniä ja heidän huoltajiaan.

HUOM! Talkootehtäviin voi osallistua seuratoimintaan sitoutuneiden lisäksi myös sukulaiset, tuttavat, kummit ja kaimat…

Ilmoittautumiset sähköpostilla 25.6.2021 mennessä; anne.talvensaari-mattila@oulu.fi, 044 530 4511

SUOMIPOP TALKOOVUOROT 13.-18.7.2021