Kysely hiihtolajien (mh + ah) seuratoiminnan kehittämiseksi.

Vuokatti Sport lisää resursseja hiihtolajien kehittämiseen – Markus Vuorenmaa palkattu Olympiavalmennuskeskuksen seurakoordinaattoriksi

Vastaa oheiseen kyselyyn ja anna arvokasta tietoa hiihtolajien tilasta Suomessa. Vastaamiseen menee aikaa 5–10 minuuttia.

Hiihdon kilpailukausi saatiin päätökseen Vuokatissa huhtikuussa Hopeasomman loppukilpailujen sekä nuorten SM-Hiihtojen merkeissä, mutta nyt on aika kääntää katseita jo tulevaan kauteen. Vaikeista lähtökohdista huolimatta kotimainen kilpailukausi saatiin pääosin vietyä kunnialla läpi ja hyväluminen talvi toi varmasti uusia harrastajia lajin pariin ympäri Suomea.

Huolimatta hiihtolajien vahvasta asemasta ja kiinnostavuudesta Suomessa, valitettava suuntaus viime vuosina on ollut lisenssimäärien tippuminen erityisesti juniorihiihtäjien osalta. Suomalainen urheilu ja liikunta nojaa perinteisesti vahvaan seuratyöhön ja vaikka hiihtolajeissa edelleen löytyy hyvin elinvoimaisia seuroja, samanaikaisesti monien seurojen toiminta on pahasti hiipumassa.

Vuokatti Sport lisää nyt resursseja hiihtolajien kehittämiseen Suomessa palkkaamalla seurakoordinaattoriksi Olympiavalmennuskeskukseen Markus Vuorenmaan. Vuorenmaan vastuulla on erityisesti hiihtolajien nuorisopäällikön tehtävät Vuokatissa sekä valmennuksen tukeminen. Tehtävässään Vuorenmaa tulee tekemään tiivistä yhteistyötä Suomen Hiihtoliiton ja Suomen Ampumahiihtoliiton kanssa ja yhteistyön tavoitteena on seurakentän aktivointi ja kehittäminen.

Toivomme, että mahdollisimman moni seuratyöntekijä, valmentaja ja nuorten vanhempi vastaisi oheiseen kyselyyn, josta saamme arvokasta tietoa ja pohjaa toiminnan kehittämiseen!

Linkki kyselyyn: https://link.webropolsurveys.com/S/8B6F9025342C434E

Lisätietoja: