Uuden vuoden tervehdys!

OHS:lla kilpailukausi 2018-19 on alkanut hienosti. Vuokatissa, Suomen Cupin avauskilpailussa, naisten viestijoukkue saavutti kolmannen sijan ja Lauri Mannila sijoittui miesten sprintissä kuudenneksi.

Rukan maailmancupin avauskilpailussa maatamme edusti peräti kolme seuran hiihtäjää; Riitta-Liisa Roponen, Lauri Mannila ja Marjaana Pitkänen. Riitta-Liisa osallistui myös Norjan maailmancupin kilpailuun osoittaen olevansa edelleen maailmanluokan hiihtäjä – vapaan 15 km:n kilpailussa kymmenes ja naisten viestikilpailussa kolmas.

OHS:lla on talven aikana poikkeuksellisen mittavat kilpailujen järjestelyvastuut. Seura järjestää Virpiniemessä maastohiihdon veteraanien SM-kilpailut 25.-27.1. ja kansalliset kilpailut 26.-27.1.2019. Sankivaarassa seura järjestää veteraanien SM-ampumahiihtokilpailut 15.-17.2. ja kansalliset kilpailut 20.1. sekä 16.2.2019.

Maailman vanhin hiihtotapahtuma Tervahiihto järjestetään 130. kerran 2.3.2019. Tervahiihto toteutetaan janahiihtona välillä Utajärvi-Muhos-Oulu. Hiihtomatkojen pituudet ovat 80 km, 49 km ja 15 km. Kilpailukeskus on uudessa Hiukkavaaratalossa.

Vuonna 1902 perustetulle OHS:lle on ollut kunnia-asia järjestää Tervahiihto vuosittain. Tervahiihdosta on tullut viimeisten vuosikymmenten aikana myös seuran merkittävin varainhankinnan muoto. Seuran jäsenten tulisi mieltää, että jokaisen jäsenen työpanos on suorastaan välttämätöntä tapahtuman valmisteluissa ja onnistuneessa toteutuksessa. Mikäli jäsen ei pakottavasta syystä voi osallistua Tervahiihdon järjestelyihin, pitäisi toimia vastuullisesti ja hankkia yksi toimitsija tilalle.

Vuoden 2018 lopulla Ampumahiihtoliitto ja Hiihtoliitto myönsivät seuralle TÄHTISEURA -tunnuksen. OHS on maassamme ainoa seura, jolla on TÄHTISEURA -tunnus sekä ampuma- että maastohiihdossa. Kahden lajiliiton huomionosoitukset ja jatkuva jäsenmäärän kasvu osoittavat, että seuratoimintaa on kehitetty laadukkaasti ja suurella sydämellä. Hyvä ME!

Hyvää uutta vuotta 2019 – menestystä kauden kilpailuihin!

OHS:n johtokunta