Veteraanien SM- ampumahiihdot jatkuivat tänään pikakisalla.

Veteraanien SM -ampumahiihdon pikakisa käytiin tänään hyvissä olosuhteissa Oulun Sankivaarassa. Tunnelma veteraanien kilpailussa oli leppoisa, kuten odottaa saattoikin. Ainakin ikäsarjoissa parasta oli tavata vanhoja tuttuja, heittää huulta ja nauttia kisaamisesta. Sarjoja veteraanikisoissa oli aina 80-vuotiaisiin saakka. M80-sarjan ainoa osallistuja Pertti Sormunen (Pilkanmaan Pilke) totesikin kultamitalia vastaanottaessaan: ”Tehkää perässä!” Kunnioitettava suoritus. Päivän mitalien jaossa huomio kiinnittyi siihen, että niitä jaettiin useille AH-seuroille pitkin Suomenmaata.

Huomenna Veteraanien SM-ampumahiihdot jatkuvat normalimatkan kilpailuilla klo 11.00.

Kohdistusammuntaa. Kohdistus on hyvä tehdä makuu- ja pystyammunnalla.

Pertti Sormunen ja kultamitali M80-vuotiaat.
Mitalit jakoi tänään Suomen Ampuhiihtoliiton puheenjohtaja Kalle Lähdesmäki ja Oulun Hiihtoseuran Ampumahiihtojaoston puheenjohtaja Anne Talvensaari-Mattila

Seppo Kemppainen (Kangasnimen Kalske) ampaisi vauhdilla matkaan tämän päivän kisaan.

Satu Salokannel numero 6 (Halikon Hakoniskat) voitti tänään naisten SM-kultaa naiset 55-vuotiaat.

Lähtöviivalla Keijo Kuntola (Kurikan Ryhti) ja omaa lähtövuoroaan odottamassa Kalle Lähdesmäki Seinäjoen Hiihtoseurasta.

Heino Malisella (Kuikan Kisailijat) päivän urakka ohi.

Enni Annunen (Nivalan Urheilijat) lähdössä matkaan ja Anu Junnila Oulun Hiihtoseurasta odottaa vuoroaan. Anu Junnilalle tänään SM-kultaa ja Enni Annunen hopealle.

N40 vuotta mitalistit. Kultaa Anu Koistinen (Imatran Urheilijat), hopeaa Johanna Magga (Oulun Hiihtoseura) ja pronssia Tanja Seppänen (Puijon Hiihtoseura).