Oulun hiihtoseura tarjoaa matalan kynnyksen hiihto-opastusta

Lisäinfoa liitteessä!

Huomio Hiihtelijät

Tervetuloa mukaan!

Tervahiihto hiihdetään lauantaina 2.3.2024

Perinteinen Tervahiihto hiihdetään tänä vuonna jo 133. kerran.

MATKAT JA SARJAT

1. 69 km P/V hiihtotyyli; M/N, kilpasarja, kuntosarja
  2. 39 km P/V hiihtotyyli; M/N, kilpasarja, kuntosarja, retkisarja
  3. 22 km P/V hiihtotyyli; M/N, kilpasarja, kuntosarja, retkisarja

Ajanotto; kilpasarja ja kuntosarja

Ei ajanottoa; retkisarja

Lisää infoa Tervahiihdosta löytyy Tervahiihdon sivuilta: https://tervahiihto.fi/

Tervahiihdon voitelukumppanina toimii

Veteraanien SM Kisat päätökseen pikamatkoilla

Viikonlopun veteraanien ampumahiihdon SM kilpailut saatiin päätökseen aurinkoisessa säässä sunnuntain pikamatkoilla.

M150 sarjassa Oulun hiihtoseuran joukkue hiihti perjantain viestissä hienosti pronssille! Joukkueessa hiihtivät Heikki Laurila, Jani Vlitalo ja Arto Kyllönen.

Lauantain yhteislähtökisoissa Oulun hiihtoseuran hiihtäjät saivat yhteensä kolme mitalia aamupäivällä käydyistä veteraanien SM- matkoilta. M50- sarjassa Antti Henrikson sijoittui hopealle ja Heikki Laurila pronssille. Lisäksi Johanna Magga nappasi hopeaa sarjassa N45.

Sunnuntain pikakilpailuissa SM-mitaleista seuran väreissä vastasivat kultaa M55 Antti Henriksson sekä M35 Tuomas Säily, hopeaa N50 Outi Räsänen sekä N45 Johanna Magga.

Veteraanisarjojen lisäksi käydyissä kansallisissa nuorten ja yleisten sarjojen kisoissa saatiin tukku mahtavia suorituksia seuran urheilijoilta.

Lämmin kiitos kaikille urheilijoille, huoltajille sekä talkooväelle viikonlopun ampumahiihtojuhlan mahdollistamisesta!

Sekä suuret onnittelut kaikille kisamenestyjille!

Loppukesällä tavataan uudelleen Ampumajuoksun SM kisojen merkeissä!

Kalle Loukkaanhuhdalle alle 22 vuotiaiden EM hopeaa

Oulun hiihtoseuran Kalle Loukkaanhuhta saavutti EM hopeaa nuorten alle 22 vuotiaiden EM kisoista normaalimatkan kilpailusta. Kalle Loukkaanhuhta ampui kaikki paikat puhtaasti jääden voittajasta maalissa vain 1,6 sekuntia. Kisan voitti Mongolian Enkhbat Enkhsaikhan myös puhtalla ammunnalla. Pronssille ylsi Viron Jakob Kulbin  kahden sakon rasittamana.

Kallen tunnelmista lisää Suomen Ampumahiihtoliiton tiedotteessa

Onnea mahtavasta saavutuksesta sekä tsemppiä tuleviin koitoksiin!

Toivottaa OHS seuraväki

Oulun hiihtoseuralle mitaleita ampumahiihdon nuorten suomenmestaruuskisoista

Nuorten Ampumahiihdon suomenmestaruuskisat järjestettiin viimeviikonloppuna Hollolan ampumahiihtostadionilla.

Oulusta oli jälleen joukko nuoria urheilijoita mukana.

Lauantain normaalimatkan kisasta mitaleita saavuttivat:

kulta M14: Riko Mäntyranta

hopea N17 Anni Naumanen, M22 Kalle Loukkaanhuhta

Sunnuntain pikakilpailusta mitaleita saavuttivat:

kulta N19: Elli Loukkaanhuhta

hopea M15: Matias Latomaa, M22 Kalle Loukkaanhuhta

pronssi N13: Oona Pesämaa

Lisäksi joukkoon mahtui paljon hienoja onnistumisia.

Onnittelut mitalisteille sekä kaikille kilpailijoille hienoista suorituksista!

Ampumahiihdon aluekilpailu yhteislähtö peruttu pakkasen takia. Uusi päivä ilmoitetaan keväämmällä 2024

Perinteinen seuran joulupuurojuhla kaikille seuran jäsenille torstaina 7.12 klo 18:30 alkaen. 🎅🏻🧑🏻‍🎄

Lisäksi myydään seuraväelle urheiluvaatteita, kerrastoja joita jäänyt varastoon. Näistä vaikka joulupakettiin🎁
Liukuvasti klo 18:30 alkaen.
Ilmottautuminen pe 1.12 menessä nimenhuutoon, jotta osataan varata puuroa sopivasti.

(Sama ilmottautuminen mh ja ah nimenhuudossa eli ilmottaudu vain toisessa)

Seela Peuralahti valittiin IBU Cup avaukseen Kontiolahdelle

Oulun hiihtoseuran Seela Peuralahti valittiin Suomen Ibu-Cup avaukseen Kontiolahdelle 30.11. – 3.12.2023

Lisäksi varalla on seuran miesedustuksesta Kalle Loukkaanhuhta

Lue lisää valinnoista Ampumahiihtoliiton julkaisusta:

IBU Cup avauksen joukkuevalinnat

Oulun alueen seurojen yhteistyössä järjestämät kaikille avoimet harjoituskilpailut jatkuvat myös tällä kaudella 2023-2024

KUTSU HARJOITUSKILPAILUIHIN

Oulun Hiihtoseura, Kempeleen Pyrintö, Limingan Niittomiehet ja Kempeleen Kiri järjestävät yhteistyössä kaikille avoimet kilpailunomaiset harjoitukset alla mainituin toteutustavoin. Ei osallistumismaksua, ei virallista ajanottoa eikä pokaaleja, suun saa makeaksi kisan jälkeen  Parisprintissä sarjat ikäkausittain M/N8 sarjasta alkaen (sarjoja tarvittaessa yhdistellen), sprinteissä sarjat muodostuvat aika-ajon perusteella.

Tiistai 12.12.2023 klo 17.30, Parisprintti V, Köykkyri (kaikki sekajoukkueet myös tervetulleita)

Tiistai 16.1.2024 klo 17.30, Sprintti P, Liminka Rantakylä

Tiistai 23.1.2024 klo 17.30, Sprintti V, Köykkyri

Lisäksi Skicross kevättalvella 2024, ajankohta ja paikka ilmoitetaan myöhemmin

Parisprinttiin ennakkoilmoittautuminen järjestävien seurojen hiihtäjien osalta kootusti kunkin seuran yhteyshenkilön toimesta, muiden seurojen hiihtäjät sähköpostilla antti.vasankari(at)gmail.com 10.12.2023 klo 20.00 mennessä.

Sprintteihin ilmoittautuminen paikan päällä.

Lisätietoja Eero Juola, puh. 0405641606. Tervetuloa mukaan!

Oulun hiihtoseuran lumileiri Vuokatissa 24-26.11.2023

Ilmoittautumiset Eerolle viimeistään 31.10.2023 eero.juola(at)lahitapiola.fi

Leirin alustava ohjelma ja lisätiedot alla olevassa liitteessä:

Lumileiri Vuokatti 2023, ohjelma